להתחברות

בית המדרש של מרכז בגין

לקבלת שם משתמש וסיסמא
הרשם כאן

שקרים לבנים | עמוד דיון

תמצית

הדיון

מחלוקת : קריימר סיינפלד

x

סיינפלד צודק
אי אפשר לומר לחבר את האמת
לחבר על חברתו בזמן שהם יוצאים

סיינפלד צודק

סיינפלד צודק

5 תגובות
  • מימון ניצן

  • שחייני דנה

  • אופנהיימר-שאנן יערה

  • עדי מרילי

  • עדי מרילי

x
קריימר צודק

קריימר צודק

2 תגובות
  • x

    מערכת יחסים טובה בין חברים, נכון יהיה שיסב החבר את תשומת ליבו של חברו למרכיבי אופי בבת זוגו.

    קסירר-יזרעאלי הדס

  • קסירר-יזרעאלי הדס

מחלוקת : כיצד מרקדין לפני הכלה

x

sw

בית הלל

בית הלל

2 תגובות
  • שחייני דנה

  • אופנהיימר-שאנן יערה

x

d

בית שמאי

בית שמאי

תגובה אחת
  • אופנהיימר-שאנן יערה

לדעת מי מתאימות עמדות סיינפלד וקריימר ?

x

האם דעתו של סיינפלד דומה לעמדת בית שמאי או לעמדת בית הילל?
נמקו

דעת סיינפלד

דעת סיינפלד

2 תגובות
  • אופנהיימר-שאנן יערה

  • עדי מרילי

x

האם דעתו של קריימר דומה לעמדת בית שמאי או לעמדת בית הילל?
נמקו

דעת קריימר

דעת קריימר

תגובה אחת
  • אופנהיימר-שאנן יערה

x

האם יתכן שעמדתו של סיינפלד מסתדרת גם עם דעת בית שמאי וגם עם בית הלל

ולהיפך – האם יתכן שעמדתו של קריימר מסתדרת אף היא עם שתי הדעות

האם החלוקה הכרחית ?

האם החלוקה הכרחית ?

תגובה אחת
  • אופנהיימר-שאנן יערה

ניתוח מקורות

x

חפשו את המקור שבחרתם בעמוד המקורות
וכתבו בתגובה אליו את הנמקתכם

מקורות

מקורות

תגובה אחת
  • עדי מרילי

אופנהיימר-שאנן יערה

תוכן עניינים

מחלוקת : קריימר סיינפלד

לקריאה

מחלוקת : כיצד מרקדין לפני הכלה

לקריאה

לדעת מי מתאימות עמדות סיינפלד וקריימר ?

לקריאה

ניתוח מקורות

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
עדי מרילי
4.02.2021 0:54
אחותי את – בראשית יח סיפורם של אברהם ושרה הוא למעשה כלל לא הולם למחלוקת הלל ושמאי. הלל טוען שיש לשקר בשביל להגן על כבודה ורוחה של הכלה, בפרט לנוכח בעלה הטרי. בעוד אברהם דורש שקר רק למען הצלת עצמו כאשר הצלה זו היא על חשבונה של שרה. בעוד בשקרו של הלל אין כל נפגעים מוחשיים (שהרי מעשה הקניין כבר נעשה, והאמירה של הלל כבר לא תוכל להשפיע על קיום הנישואין), בשקרו של אברהם יש נפגעת של ממש – שרה, אשר נדרשת למסור את גופה לאדם זר למען הצלתו של בעלה. ויתר על כן, היא זו שנדרשת לשקר למענו.
user profile image
עדי מרילי
4.02.2021 0:44

סיימפלד כדעת בית הלל. לשקר ולא להגיד את האמת.

user profile image
אופנהיימר-שאנן יערה
25.01.2021 22:36

העציץ הריק | דמי

הסיפור מספר על דרך מעניינת של הקיסר למצוא יורש. הקיסר חיפש את האיש הישר ביותר בממלכתו ומצא את פינג, צעיר שהלך עם האמת שלו. בתחילה התרגז על חוסר היכולת שלו לעמוד במשימה אך דבק באמת ולא בשקר ולכן קיבל את הירושה. בסיפור זה בית שמאי ניצח בגדול, שהאמת צריכה להאמר ובכל מקרה כאן האמת ניצחה והשקר היווה כישלון. במקרה זה השקר אינו לבן אלא שקר בולט-שהרי הקיסר ידע בדיוק שכלל הצעירים מלבד פינג משקרים לכן אין כאן התלבטות תלמודית אלא במילה אחת- אין לשקר, השקר מביא לכישלון. במקרים אלו שבה דרך השקר מנסים להגיע להצלחה אישית, בית שמאי צודק שהאמת צריכה להאמר ישר ובעצם אין סוגיה , אסור לשקר.

user profile image
אופנהיימר-שאנן יערה
25.01.2021 22:18

ניתן לציין שבמציאות כמו אצל קרמר וסיינפלד או בית הלל ובית שמאי יש לנהוג לפי הארוע באותו הרגע. אם נלמד מהסיפור של קרמר סיינפלד צדק שלא דבר אמת לקרמר בזמן שהיה בזוגיות כיוון שיכל לפגוע בו ומצד שני אין כאן פיקוח נפש. אך אם חס וחלילה היה משהו פוגעני בזוגיות אז סיינפלד היה צריך להתנהג כבית שמאי או כפי שקרמר רצה.

user profile image
אופנהיימר-שאנן יערה
25.01.2021 22:14

דעת קיימר דומה לדעת בית שמאי יש לומר את האמת ישר באותו הרגע ולא לחכות איתה, תוך כדי ייפוי את המציאות בזמן הארוע.

user profile image
אופנהיימר-שאנן יערה
25.01.2021 22:13

כעמדת בית הלל, עדיף לא לומר את האמת לחבר כאשר הוא נמצא בתוך הארוע (במקרה זה בזוגיות ) שמא יפגע.

user profile image
קסירר-יזרעאלי הדס
19.01.2021 18:32

יחסים טובים מאפשרים מרחב, תמיכה ונשימה עצמאית אחד לשני ומגבים זה את זה לפעמים בשתיקה.

משתתפים