וכן המילה אצלי אחד מטעמים [היא] למעט המשגל ולהחליש זה האבר כפי היכולת עד שימעט במעשה הזה, וכבר [היו כאלה ש] חשבו שזאת המילה היא השלמת חסרון יצירה, ..
]אבל] איך יהיו הדברים הטבעיים חסרים עד שיצטרכו להשלמה מחוץ?!, .. ולא נתנה מצוה זו להשלים חסרון הבריאה, רק להשלים חסרון המדות, והנזק ההוא הגופני המגיע לאבר ההוא, הוא המכוון, אשר לא יפסד בו דבר מן הפעולות שבהם עמידת [התקשות אבר] האיש ולא תבטל בעבורה ההולדה, אבל תחסר בו התאוה היתרה ..,
והיות המילה מחלשת כח הקושי, ופעמים שתחסר ההנאה, הוא דבר שאין ספק בו, כי האבר כשישפך דמו ויוסר מכסהו מתחלת בריאתו, יחלש בלי ספק.