ועשית הישר והטוב-
…ולרבותינו בזה מדרש יפה, אמרו זו פשרה ולפנים משורת הדין.
…וזה עניין גדול, לפי שאי אפשר להזכיר בתורה כל הנהגות האדם
עם שכניו ורעיו וכל משאו ומתנו ותיקוני הישוב והמדינות כולם,
אבל אחרי שהזכיר מהם הרבה,
כגון לא תלך רכיל (ויקרא יט טז),
לא תקום ולא תטור (שם פסוק יח),
ולא תעמוד על דם רעך (שם פסוק טז),
לא תקלל חרש (שם פסוק יד),
מפני שיבה תקום (שם פסוק לב),
וכיוצא בהן, חזר לומר בדרך-כלל שיעשה הטוב והישר בכל דבר,
עד שיכנס בזה הפשרה ולפנים משורת הדין,
וכגון מה שהזכירו בדינא דבר מצרא (ב"מ קח א).
רמב"ן על דברים פרק ו, פסוק יח